woensdag 11 juli 2012

Eune meune kneute inre (interieur)


Mijn hele leven lang heb ik al een zwak gehad voor het Scandinavische landschap van het mooie Zweden, de gastvrijheid, de natuur en bovenal de rust die je er vindt. Sinds ik geboren ben kom ik daar al meerdere weken in het jaar. Als u mij dan ook zou vragen waar ik aan denk bij het woord Zweden, dan zou ik antwoorden, de elanden in de tuin, de meren waar je heerlijk een duik in neemt en natuurlijk de typische Zweedse, rode, houten huisjes met prachtige veranda’s en tuinen zo groot als een heel rijtjes blok hier in Holland. 

Het klinkt dan ook niet zo gek als ik vertel dat Zweden mijn tweede huis is. Acht jaar lang hebben mijn ouders daar een huis gehad met alle elementen zoals hierboven beschreven erop en eraan. Munkfors, zo’n 70 kilometer boven Karlstad.
Wennen was het wel, het Zweedse interieur was immers niet wat we hadden verwacht. Bloementjes behang, en een roze keuken zijn niet te missen in de smaak van de Zweden. Maar toch is het Zweedse interieur niet weg te denken, verscheidene trends zijn afkomstig uit dit prachtige land. Denk bijvoorbeeld aan Ikea die al groots zijn entree heeft gemaakt en bijna niet meer te missen is in de hele wereld. 





































Jeanette Lunde is dan wel geen Zweedse interieur blogger, maar wel een Noorse. Scandinavisch genoeg voor mij. Urenlang kan ik mij op dit blog vermaken. De prachtige foto’s en verhalen geven mij dat heerlijke Scandinavische gevoel als ik hier in het drukke en gehaaste Nederland ben. Ze schrijft over de nieuwste trends op gebied van interieur en wonen en schrijft prachtige teksten om bij weg te smullen. U zult hier honderden ideeën vandaan plukken die u allemaal zou willen toepassen in uw eigen interieur. 

Wat vindt u van Jeanetta Lunde haar blog? Begint u ook al weg te smelten of heeft u leuke ideeën op gedaan? Deel het hier op het blog van LiL.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten